Thursday 1 May 2014

Collagen Powder Shaklee - Collagen Sisik Ikan Merah Terbaik Dari Shaklee




Mengikut hasil kajian, dengan penggunaan Shaklee Collagen Powder selama 8 minggu ( 4 kotak), berlaku peratusan peningkatan kepada kulit dari segi :
  • 90% meningkatkan kelembapan 
  • 75% mengurangkan kekasaran & kekeringan
  • 71% meningkatkan dalam penampilan keseluruhan
  • 69% meningkatkan kelembutan dan kelicinan
  • 60% meningkatkan pemakaian kekal mekap
  • 55% meningkatkan keanjalan, ketegangan dan elastisiti
  • 54% meningkatkan ketebalan rambut
  • 50% meningkatkan keserian dan tona kulit 
  • Mengurangkan garis-garis halus dan kedutan.



Sumber kandungan Collagen Powder Shaklee 


1. Collagen dari sisik Ikan Merah (Red Snapper Scale)

Sisik ikan merah adalah sumber collagen yang premium dengan kurangnya pencemaran dan kadar penyerapan yang tinggi berbanding dengan collagen haiwan. 

2. Ekstrak biji Camellia Japonica

Biji Camellia Japonica terdiri dari asid oleik, satu emolien dan pelembap kulit yang hebat, dan isoflavon, antioksidan semulajadi yang mampu mengurangkan radikal bebas.

3. Ekstrak Pfaffia

Pfaffia yang juga dikenali sebagai ginseng Brazil, apabila digabungkan dengan ekstrak biji Camellia Japonica, membantu formasi collagen dan asid hyaluronic. Dengan kemampuan luar biasa mengikat amaun air yang banyak, asid hyaluronic memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu tubuh untuk menjadikan kulit lembut, lembap dan licin.

4. Elastin dari Collagen Ikan

Elastin dari kolagen ikan dapat mengekalkan keanjalan dan ketegangan kulit. Kolagen ikan mengandungi elastin yang berfungsi bersama kolagen untuk kulit yang lebih tegang, gebu dan anjal.


5. Vitamin C dan Vitamin B
Vitamin C menggalakkan pernghasilan collagen dan menentang radikal bebas yang merosakkan kulit kita. Vitamin B turut serta dalam metabolisma karbohidrat , lemak dan protein untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan collagen dalam sel.

6. Ekstrak Kekerang

Glukosamina daripada ekstrak kerang-kerangan adalah penting dalam sintesis bendalir sinovia bagi melicinkan pergerakan sesendi dan melembapkan mata untuk melegakan ketidakselesaan mata

7. Lactobacillus acidophilus

Membantu mengimbangi mikroflora usus dan membantu membuna semula sistem usus yang sihat yang mampu meningkatkan penyerapapn collagen




Collagen Powder Shaklee merupakan kolagen berkualiti tinggi yang diekstrak daripada sisik ikan merah iaitu mengandungi 4000mg proprietari kolagen RSS (Red Snapper Scale).ikan merah boleh hidup jauh di dasar laut yang bertekanan tinggi. Bukan semua jenis ikan boleh hidup pada tekanan tinggi jauh di dasar laut. Shaklee menggunakan sisik ikan merah sebagai sumber kolagen kerana ia tahan lasak dan berkualiti tinggi. 

Molekulnya sangat ringan iaitu hanya 1,000 Dalton sahaja berbanding 300,000 Dalton berat molekul kolagen biasa. Ini sekaligus memudahkan ia diserap oleh badan dan membantu sintesis kolagen pada lapisan dermis kulit dengan lebih berkesan.




Manfaat Utama:
  • Penuaan menjadikan penghasilan kolagen semakin menurun, akibatnya lebih banyak kedutan dan garis halus, disamping kulit yang semakin kendur. Selain faktor umur, pengurangan kolagen juga dikaitkan dengan faktor luaran seperti cahaya matahari, radikal bebas di udara, air dan nutrisi, merokok dll. Shaklee Collagen Powder, mampu membantu kulit kita mengekalkan elastisiti semulajadi dan memperlahankan kehadiran kedut-kedut. 
  • Kelihatan lebih muda kerana kolagen bermanfaat dalam membantu menguatkan rambut dan merangsang pertumbuhan semula. Kuku akan menjadi lebih kuat, bintik putih akan hilang dan pangkal kuku akan mengekalkan warna yang sihat. Kulit lebih lembap (moist) dan elastisiti akan bertambah baik. Kulit juga akan sembuh dengan cepat dan ini akan membantu mengurangkan parut dan membantu menghilangkan tanda penuaan (kedutan)
  • Rasa Lebih Muda. Kolagen adalah sama penting untuk tulang seperti juga tulang perlukan kalsium. collagen membantu menguatkan tulang dan mengurangkan kemungkinannya menjadi rapuh.Kolagen juga membantu mengurangkan kesakitan dan geseran disendi-sendi.
  • Baik untuk mata. Kornea memerlukan kolagen dan ianya membantu mengekalkan otot mata supaya tetap anjal.
  • Memastikan otak sentiasa sihat. Sel glya membekalkan nutrisi kepada otak dan ini disokong oleh kolagen. Kesihatan minda juga lebih baik meskipun menjelang lewat usia

Testimoni: 








* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...