Friday 2 May 2014

Set Alahan/Alergi Shaklee (Eczema, Ruam, Kulit Sensitif)

Eczema disifatkan sebagai kecacatan fungsi penghadang kulit yang menyebabkan "allergens" atau alahan mudah meresap ke lapisan kulit dan seterusnya mengakibatkan kehilangan kelembapan kulit yang banyak.

Eczema menyebabkan kegatalan yang amat dan keinginan untuk menggaru. Tahap kegatalan akan meningkat apabila kulit semaking kering. Jika digaru berulangan, lapisan kulit akan terkoyak dan mula meruam.

Eczema pada bayi

Kesan penyakit ini pada kanak-kanak boleh dilihat pada bahagian lutut, pelipat siku, atas punggung, buku lali, belakang telinga, muka dan kulit kepala, manakala pada orang dewasa, ia lebih ketara di belakang lutut dan pelipat siku.

Antara supplemen SHAKLEE yang sesuai untuk atasi masalah eczema dan alahan adalah seperti berikut 

Untuk Kanak-Kanak :
  • Meal Shakes
  • Omega Guard
  • Chewable Vitamin C
  • Herbal Blend (multipurpose cream)
Tambahan Untuk Wanita/Lelaki :
  • GLA Complex
  • Energizing Soy Protein
Untuk Bayi (diambil ibu menyusu - khasiat dipindahkan kepada bayi) :
  • ESP (Energizing Soy Protein)
  • Omega Guard
  • Herbal Blend (sapuan secara luaran pada bayi)




Bagaimana suplemen Shaklee membantu dalam mengatasi masalah ECZEMA dan ALAHAN?

a) VITAMIN C (CHEWABLE & SUSTAINED RELEASED)

Adalah bahan terpenting bagi mengatasi masalah eczema dan alahan ini. Ini kerana ketika badan diserang penyakit alahan, badan anda akan membebaskan bahan kimia yang dikenali sebagai histamine. Histamine ini akan menyebabkan tubuh diserang ruam, gatal-gatal, bersin dan sebagai penyakit alahan sekunder yang lain. Vitamin C pula akan membantu untuk mengawalpenghasilan histamine di dalam bdan kerana ia bertindak balassebagai anti-histamine. Vitamin C juga membantu menguatkan sistem imun tubuh badan dan mempercepatkan penyembuhan tisu.

b) VITAMIN B COMPLEX

Penghidap eczema dan alahan cenderung untuk merasa tertekan berbanding seseorang yang normal. Pengambilan Vitamin B Complex akan membantu menghilangkan rasa tertekan kerana ia bertindak sebagai anti stress. Selain itu, Vitamin B Complex juga membantu anda membersihkan ruang pernafasan, memeilhara sistem saraf, membina protein di dalam badan dan membantu pengeluaran antibodi.

c) GLA COMPLEX

GLA Complex adalah asid lemak yang dikenali sebagai Omega ^. Sebagai penghidap eczema dan alahan, pengambilan GLA akan membantu untuk mengurangkan risiko eczema kerana ia akan menguatkan sistem imnu badan dan menjaga kesihatan kulit. Kulit akan menjadi cantik dengan kuat pengambilan GLA Complex.

d) ESP (Energizing Soy Protein)

Salah satu sebab mengapa tubuh selalu diserang eczema adalah kerana tisu-tisu yang kurang sihat. Vitamin dan suplemen protein akan membantu tubuh untuk menghasilkan sel-sel dan tisu-tisu baru dimana ia akan menyingkirkan tisu-tisu yang tidak sihat yang mungkin penyebab kepada masalah eczema dan alahan.

e) VITAMIN E

Vitamin E terkenal dengan khasiatnya yang bagus untuk kulit. Ianya berfungsi melicinkan kulit dan merawat kulit yang rosak akibat eczema. Ia juga dapat membantu memudarkan parut dengan berkesan. Yang bagusnya Vitamin E Shaklee ini, ia mengandungi ekstrak biji anggur. Ekstrak biji anggur ini lah yang membuatkan kesan pemulihan kulit-kulit yang rosak itu berlaku lebih cepat. Vitamin E ini juga mengelakkan luka dari terkena jangkitan bakteria. Jadi tak perlu risau apa-apa, dia ala-ala ubat sapu kat luka. Dia memang formulated untuk memperbaiki sel kulit supaya luka sembuh, dan juga meningkatkan immune sistem yang bertindak melawan ekzema

f) OMEGA GUARD

Penghidap ekzema mempunyai kulit sensitif dan kering. Kulit terasa gatal dan penghidap akan menggaru. Omega Guard ini adalah untuk memastikan kulit kekal lembap. Omega Guard menguatkan membran sel-mencegah keradangan kulit & mengurangkan kegatalan

g) MEALSHAKE

Mealshake mampu mengurangkan masalah ekzema dengan membantu membaikpulih sel sel badan agar sihat dan sempurna. Pesakit ekzema lazimnya mengalami pertumbuhan sel sel abnormal. Mealshake dapat membantu menghasilkan sel yang lebih sihat dan normal. Mealshake yang lengkap dengan multivitamin, protein, kalsium dan serat boleh diambil bermula dari kanak kanak setahun hingga dewasa. Sumber Mealshake adalah susu lembu.

h) HERBAL BLEND
  • Diperbuat daripada bahan-bahan semulajadi (horse chestnut, bunga yarrow, daun sage, dan juga rosemary). 
  • Ia telah diuji secara klinikal bagi melembutkan kulit yang kasar dan pecah-pecah, seperti tumit, lutut dan siku. Ia dingin, bermentol dan tidak berminyak. 
  • Sesuai digunakan oleh bayi,kanak-kanak mahupun orang dewasa.
  • Kesannya adalah optimum kerana krim tersebut mudah meresap ke dalam kulit kita.
  • Bebas daripada paraben

Testimoni









* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...