Saturday 1 February 2014

Vitalea Shaklee: Vitamin Penting dalam Meningkatkan Kesuburan






Multivitamin merupakan salah satu vitamin yg perlu jika anda merancang untuk hamil kerana terdapat kajian yg dijalankan di Harvard Medical School yang melibatkan 18000 wanita yg telah menunjukkan bahawa mengambil multivitamin serta asid folik boleh meningkatkan peluang kehamilan. Kajian ini juga menyatakan bahawa wanita yang mengambil multivitamin mereka 6 kali seminggu adalah 40% kurang kemungkinan untuk gagal untuk ovulasi berbanding wanita yg tidak mengambilnya.

Apa yang perlu ada dalam Multivitamin?


Jika anda bercadang untuk mengambil multivitamin, cuba dapatkan yang terbaik. Terdapat perbezaan yang besar antara kualiti multivitamin yang berbeza dan keupayaan badan untuk pecahan, menyerap dan menggunakan nutrien. Multivitamin terbaik ialah multivitamin yang semulajadi kerana ia lebih mudah diserap oleh badan berbanding multivitamin jenis sintetik. Juga pastikan multivitamin yang anda pilih mengandungi nutrien kesuburan yang penting iaitu asid folik, vitamin D dan zat besi



Kenapa multivitamin perlu lengkap bersama asid folik , vitamin D dan zat besi?

Asid Folik
Salah satu vitamin terbaik yang diketahui perlu untuk kehamilan ialah asid folik. Vitamin ini membantu mencegah kecacatan tiub neural serta kecacatan jantung kongenital, bibir sumbing, kecacatan anggota, dan anomali saluran kencing janin membangun. Kekurangan asid folik boleh meningkatkan risiko pergi ke penghantaran pramatang, bayi berat lahir rendah dan terencat pertumbuhan janin. Kekurangan juga boleh meningkatkan tahap homosistein dalam darah, yang boleh membawa kepada komplikasi pengguguran dan kehamilan spontan, seperti plasenta mendadak dan pra-eklampsia.

Zat Besi (iron)
Kajian telah menunjukkan bahawa wanita yang tidak mendapat jumlah yang mencukupi daripada besi mungkin mengalami anovulation (kekurangan ovulasi) dan telur mungkin miskin kesihatan, yang boleh menghalang kehamilan pada kadar 60% lebih tinggi daripada mereka yang mempunyai kedai-kedai besi yang mencukupi dalam darah mereka. "Dalam kajian wanita yang mempunyai masalah ovulasi, 40% menjadi subur selepas menambah dengan besi."

Vitamin D
Vitamin D diperlukan untuk membantu badan mencipta hormon seks yang seterusnya memberi kesan ovulasi dan keseimbangan hormon. Universiti Yale Sekolah Perubatan menjalankan kajian 67 wanita subur, di mana ia telah mendapati bahawa hanya 7% mempunyai biasa Vitamin D peringkat.



Vita-Lea Iron Formula merupakan multivitamin semulajadi pertama didunia!

Setiap tablet vitalea mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah-buahan, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana disarankan oleh RDA. Ia diformulasikan secara komprehensif dan sangat seimbang. 

Tablet vitalea ini disaluti dengan serbuk nutrisi - siprulina. Ia dihasilkan dengan kaedah yang terkini dan teknologi eksplosif yang kompleks, disebut sebagai "explo-tab". Ia merupakan tablet multivitamin yang paling pantas larut dalam air dan juga tubuh manusia. 

Mineral yang terkandung didalamnya mudah berintegerasi dengan protein untuk penyerapan yang pantas untuk usus kecil. Vitalea telah dipilih oleh Centre for Science di US sebagai THE BEST MULTI-VITAMIN di dalam Public Interest pada tahun 2000!

info credited: SINI




Set Lengkap Kesuburan Shaklee & Testimoni : Klik  SINI

Set Kesuburan bagi wanita mengandungi vitalea, B Complex, Vita-C, alfalfa dan GLA Complex, manakala untuk lelaki mengandungi Vita Lea, B complex, Vita C dan Zinc Complex.




* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...