Monday 3 February 2014

Ubat Kurus Hanya Sekadar Janji Manis?

Bertubuh besar? Obesiti? Mahu berdiet?

Kalau anda lihat iklan produk pelangsingan badan ini, banyak yang tawarkan janji manis dan jalan pintas untuk kurus.

"Tak perlu bersenam, tanpa berlapar"
Terbaru, hidu pon boleh kurus! 

Lambakan produk yang mengandungi fat-burning drugs memberikan salah faham tentang konsep penurunan berat badan yang sebenarnya. Ramai yang memilih jalan pintas untuk kurus. Namun kebanyakan jalan pintas ni, selain memberi kesan kurus yang cepat, ia juga menjadikan ia cepat pergi. 

Cepat kurus bermakna cepatlah ia naik jika anda berhenti ambil pil pelangsing. Pulak penyakit lain pulak sampai. Tak ke naya membahayakan diri sendiri.



Menurunkan berat badan BUKAN sekadar turunkan skala di mesin penimbang.

Untuk turunkan skala di mesin penimbang, memang mudah. Diet ketat, makan pelbagai produk kurus, dan sebagainya, memang anda akan mengalami penurunan berat badan.

Namun hakikatnya, anda mungkin mengalami pengurangan berat kerana:-


a) berat air dalam badan yang berkurangan kerana air disedut keluar dengan pengambilan ubat kurus bersifat diuretik dan laksatif
b) berat otot yang berkurangan kerana otot mulai menjadi rosak akibat diet melampau

Dalam keadaan di atas, walaupun berat badan anda turun, tapi peratusan lemak badan tetap tidak menurun, malah mungkin bertambah, tapi jisim otot yang berkurang

Natijahnya apabila anda berhenti melakukan diet ketat, dan berhenti makan ubat kurus tersebut, berat badan anda akan terus melompat, mungkin lebih tinggi dari yang asal.

Oleh kerana itu, memahami konsep sebenar menurunkan berat badan adalah penting.



Konsep terbaik dalam penurunan berat badan adalah - MEMBINA OTOT YANG SIHAT.

Otot yang sihat membakar lemak dengan berkesan, menjaga metabolisma, dan memastikan berat badan unggul kita tidak turun-naik.

Fahamilah apa yang diperlukan oleh tubuh kita untuk kurus. Bukan ubat kurus, bukan kurus dalam masa seminggu, tapi penjagaan dalam bentuk diet yang tepat serta aktiviti fizikal yang konsisten

Konsep Shaklee adalah semulajadi berasaskan 3B --> Bakar-Buang-Bina



Supplement Shaklee yang membantu membina otot yang sihat adalah ESP dan Cinch Shake

MEMBINA OTOT DENGAN PROTEIN
Protein sangat diperlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%.

Untuk protein terbaik, anda boleh memilih samada Cinch Shake atau jika anda ibu yang menyusukan anak, gantikan dengan ESP/ MealShake (ESP selain membina otot ia juga membantu mempercepatkan penghasilan susu badan)

Kenapa perlu mengambil protein? Kerana apabila lemak diuraikan daripada badan, otot diperlukan untuk menggantikan ruangan yang kosong itu bagi mengelakkan kulit kelihatan tidak bermaya, lembik dan kusam. Bagi anda yang sedang dalam proses mengawal berat badan,pastikan protein terkandung dalam setiap makanan anda. Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%. Contoh makanan yang kaya protein kacang soya, ikan, telur, hasil tenusu(susu,keju,yogurt), kekacang, avokado, ayam, tauhu

LIHAT SET SLIMMING LENGKAP: SINI



* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...