Wednesday 4 June 2014

Perbezaan Evening Primrose Oil dan GLA Complex

Assalamualaikum,

Ramai yang tertanya-tanya apa bezanya supplement EPO dipasaran dengan GLA Complex Shaklee. Sebab dua-dua terkenal membantu masalah kewanitaan amnya. Namun boleh juga diambil golongan lelaki. 

Evening Primrose Flower

Apakah kandungan EPO?

Pada kurun ke-20 ahli saintis Jerman mengetahui bahawa minyak daripada biji evening primrose boleh diekstrak. Hasil analisis mendapati bahawa minyaknya kaya dengan asid lemak perlu (EFAs), iaitu linoleik (LA) dan asid gamma-linolenik (GLA). GLA dan minyak inilah yang berguna untuk menyelesaikan beberapa masalah yang disebutkan tadi. GLA ini juga terkandung dalam bunga borage yang digunakan sebagai bahan utama dalam GLA Complex Shaklee.

Borage Flower


Apakah perbezaan antara English Primrose dengan Bunga Borage?

Borage oil mengandungi GLA yang lebih tinggi dari EPO iaitu sebanyak 25% berbanding 10% GLA dalam EPO. Kelikatan GLA yang lebih tinggi terbukti lebih baik untuk membantu dalam beberapa masalah kesihatan seperti PMS, arthritis, malah ekzema.

Shaklee GLA Complex bukan hanya terdiri daripada GLA semata-mata tetapi hasil kombinasi dari minyak borage sebagai bahan utama yang mengandungi gamma-linolenic acid (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan juga vitamin E.


Apakah lagi kelebihan GLA Complex Shaklee?

GLA Complex Shaklee mengandungi Vitamin E dan minyak biji bunga matahari yang kaya dengan asid lemak Omega-6. Daun borage juga dikatakan galactogogue yang bagus (dalam GLA Complex Shaklee bukan daun, tapi biji bunga borage). Borage oil juga digunakan pada akhir kehamilan untuk mematangkan serviks.





Siapa yang digalakkan mengambil GLA Complex Shaklee:
  • Mereka yang mempunyai period tidak teratur
  • Mereka yang ingin hamil setalah setahun mencuba
  • Mereka yang mengalami sindrome PMS
  • Wanita yang hampir/sudah menopaus
  • Mereka yang mengalami masalah diebetes
  • Mencantikkan kulit
  • Menghilangkan jeragat

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...