Tuesday 3 June 2014

Vitamin E Shaklee: Vitamin Cinta Yang Membantu Hubungan Suami Isteri

"Hubungan seksual hambar antara punca keretakan rumah tangga"

Hubungan hambar disebabkan kurang keinginan seks sama ada daripada pihak suami atau isteri, isteri berasa bosan kerana suami cepat klimaks setiap kali bersama, ketiadaan zuriat, suami mati pucuk, isteri tidak pernah atau jarang mencapai orgasm, juga menjadi masalah besar dalam rumah tangga. 

Melayani hubungan seks seorang suami adalah bukti ketaatan isteri. Firman Allah yang bermaksud: 

“Isteri-isteri kamu adalah sawah ladang kamu, maka datangilah sawah ladangmu itu dengan cara yang kamu sukai.” (Surah al-Baqarah, ayat 223) 

Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud: “Bagi kamu melakukan jima’ (hubungan seks) dengan isterimu adalah satu pahala. Lalu sahabat bertanya: Wahai Rasulullah, apakah seseorang di antara kita menyalurkan syahwatnya akan mendapat pahala? Jawab Baginda: Bagaimana pendapatmu jika dia menyalurkan syahwatnya itu pada yang haram, apakah ia berdosa? Begitulah jika ia meletakkannya pada yang halal, maka ia mendapat pahala.” (Hadis riwayat Muslim)




Kenapa Shaklee ada Set Vitamin Cinta? Set Vitamin Cinta terdiri daripada Vitamin E + Alfafa

Sebuah kajian yang diterbitkan dalam "Archives of Andrology" edisi Mac-April 2003 menunjukkan lelaki yang mengambil Vitamin E dapat:
  • meningkatkan motiliti sperma
  • meningkatkan kiraan sperma. (Vitamin E ialah Anti-oksidan, ia dapat melindungi tubuh daripada radikal bebas yang merosakkan sel termasuk sperma)
  • meningkatkan libido seseorang lelaki dengan membantu meningkatkan paras hormon testosteron. Tanpa hormon ini, seseorang lelaki akan cenderung untuk menjadi 'dingin'
  • meningkatkan saluran darah dan oksigen ke bahagian sulit lelaki dan wanita. So secara tidak langsung meningkatkan kehangantan hubungan suami isteri ketika bersama. 

Selain itu, untuk wanita pula, Vitamin E dapat :
  • membantu melembapkan tisu vagina dan bertindak sebagai 'pelincir' bagi wanita
  • membantu wanita menghasilkan prostaglandin yang menurunkan kadar hormon prolactin. Prolactin meningkat ketika ovulation dan menyumbang kepada simptom PMS. Amat penting sebenarnya untuk mengekalkan kadar prolactin yang seimbang untuk sistem reproduktif wanita, dan prostaglandin lah yang membantu seimbangkan hormon prolactin ini.






Panduan memilih Vitamin E:

Ambillah vitamin E yang asli, periksa label pada botol d-alpha tocopherol dan pastikan vitamin E itu beserta sekali unsur selenium agar penyerapan berlaku dengan lebih baik.

Vitamin E Shaklee terdiri daripada Vitamin E d-alpha tocopherol concentrate and d-alpha tocopheryl acetate selain lengkap dengan Selenium [as selenium yeast].

Vitamin E sahaja tidak sempurna tanpa selenium. Pengambilan vitamin E perlulah lengkap dengan selenium untuk mendapat kesan pengambilan yang optimum manakala tanpa selenium ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka panjang kerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik. 

Sekiranya anda pengamal vitamin E selain jenama Shaklee, pastikan juga anda membeli vitamin selenium supaya vitamin E anda dapat berfungsi dengan lebih baik.



* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...