Wednesday 9 January 2013

RESDUNG pulih dengan MINYAK KELAPA DARA

Hi semua..:) meh saya jadi doc kejap boleh...10minit saja untuk anda baca entry nie and decide betul ke tak saya cakap..first mari selongkar apa tuh resdung..

Penyakit resdung yang popular dikalangan masyarakat tempatan dikenali juga sebagai penyakit sinusitis dalam bidang perubatan. Diantara gejala-gejala yang kerap berlaku bagi pengidap resdung adalah batuk, gatal hidung, kerap bersin, tidak bermaya dan tidak sedap badan. Hidung akan terasa berair dan tersumbat sedangkan badan akan terasa demam. Waktu pagi pengidap akan merasa sakit kepala dan akan merasa berat pada bahagian muka. Kadangkala ia juga memberikan kesan terhadap tekak, peti suara serta telinga tengah. Diantara punca resdung adalah disebabkan oleh jangkitan bakteria ke atas hidung dan rongga-rongga di dalam tulang muka yang bersambung ke hidung melalui saluran-saluran yang sangat kecil yang dipanggil sinus.Komplikasi yang mungkin timbul dari penyakit resdung adalah selesema biasa yang melarat, berdengkur yang kronik, keadaan lelah yang semakin buruk, jangkitan pada tulang muka, sakit tekak yang kronik, jangkitan otak, jangkitan nanah di sekeliling kawasan mata, jangkitan pada telinga dan tonsil terutama kanak-kanak serta alahan hidung atau hidung sensitif.

Menurut Dr Amir Izwan Mohamed Dahan, Pakar telinga, hidung, dan tekak Hosital Pusrawi, Kuala Kumpur, sekiranya resdung dibiarkan tanpa rawatan, ia boleh mengakibatkan maut tidak langsung yang disebabkan oleh komplikasi pada otak pesakit.

KENAPA NAFAS BERBAU..SAYA RESDUNG SAJA PUN..

ye kawan-kawan..resdung boleh membawa kepada nafas berbau..tak best kan..kita cakap dengan orang tapi kesian kawan kita tahan je..yerlaaa nanti kecik hati..tapi kita pon jangan la buat dunno saja..ada yang masalah nie pon rase segan nak borak-borak lebih..cuba kaji (read: anda yang resdung) ada tak masalah nafas berbau nie sebab masalah yang berpunca dari hidung, sinus, tekak, gigi, ruang mulut, paru-paru ataupun perut boleh sebabkan nafas kita berbau. Ini kerana bahagian-bahagian tersebut mempunyai kaitan dengan ruang pernafasan..kita selesa kawan pon selesa dengan kita..

KENAPA JERAWAT SAYA MELAMPAU SANGAT..TENSIONN

Resdung ni macam pembuka jalan pendek kata pintu bagi kuman-kuman dalam badan kita..thats why, kita selalu nampak orang resdung trademark air hidung keluar seperti air paip yg tak sudah2 mengalir, mata gatal2, kulit muka pun macam ada sesuatu yg merayap. bersin jangan nak kata non stop achummm sajer..nah benda-benda nie lama-lama merebak tau..efek kat kulit sepertu jerawat nanah merah..



Dan bila kuman resdung ni dah banyak, maka ia akan membuat sarang berupa lendir yang melekat di bawah permukaan kulit. Lendir ini berupa saluran sambungan yang mengalir cecair busuk di dalamnya (tu pasal bila picit muka, keluar benda putih kecik). Ini adalah tapak resdung. Kulit yang sudah dihinggapi akan mudah berjerawat. Seterusnya, pertahanan badan (antibodi) menjadi lemah dan kuman-kuman lain dapat ceroboh masuk. Dan bila banyak kuman masuk dan bercantum antara satu sama lain, maka boleh mewujudkan penyakit lain yang lebih berat.

Tapi ada yang kena resdung takde jerawat pon..kenapa tak sama?? ok konsep macam nie..memang dia ada resdung tapi soal penjagaan kesihatan dia jaga..makan ubat teratur, jaga pemakanan..tapi still gejala resdung ada..tapi kurangggg..jaga pemakanan anda..banyakkan minum air..kalau tak minum air banyak toksin tak keluar sebab jarang/susah membuang..maka sistem badan kita ambil jalan mudah buang toksin kat muka awak la..kulit kita pon nak kerja senang gak..dah kita pon malas minum air kan...

MACAM MANA VCO BERTINDAK KEATAS PESAKIT RESDUNG?

Pengambilan Minyak Kelapa Dara samada Pure atau + Honey dalam pemakanan akan dapat membantu daya tahan tubuh terhadap bakteria yang menyerang bahagian hidung dan rongga-rongga didalam tulang muka atau serangan virus yang berasal dari selesema biasa terhadap lapisan dalam hidung dan sinus...




Kebanyakan testimoni pengguna resdung yang menggunakan/menyapukan Minyak Kelapa Dara mendapati tak payah dah nak ambil ubatan yang boleh kata rutin bulanan..tanda serangan berulang juga semakin berkurang dan hampir tiada..minyak kelapa dara memang 1001 khasiat..

nanti saya share macam mana tips guna VCO selain makan sebiji pagi dan sebiji malam..2x sehari tau..konsisten makan hasil pon insyaAllah memuaskan..janganla makan pon sebiji seminggu pastu claim result tak sembuh...abang akak adik makcik pakcik..senang je telan VCO nie..:) banyak kan minum air jangan lupa...


Tips untuk pesakit resdung :




- AMBIL SEBIJI SOFTGEL(VCOA TREENEA)

- CUCUK HUJUNG SOFTGEL DENGAN PIN/ JARUM

- DALAM KEADAAN SELESA/ BERBARING - titiskan ke dalam hidung
*tetapkan keadaan anda dalam masa 10/15 minit sehingga VCOA masuk terus ke saluran hidung anda*



AMALKAN setiap hari, Insyallah masalah resdung anda akan berkurangan :) Kesannya lebih cepat ttp kena tahan sikit ya kalau ade rasa kelat dan gatal2. VCOA sedang bertindak untuk nyahhhkan resdung anda!




CUCUK SOFTGEL NI..SEBOTOL RM40 ADA 60SOFTGEL


JANGAN LAMBAT BERTINDAK!AMALKAN MINYAK KELAPA DARA 10001 KHASIAT DARI TREENEA


RM40 SEMENANJUNG MSIA & RM43 SABAH SARAWAK
POSTAGE RM6 (SM) & RM9 (SS)

ADA 60 SOFTGEL SEKOTAK


Nak order..? macam biasa sms/call 013-734 2887 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...