Sunday 10 February 2013

Kenapa BIOFLAVANOID penting dalam pemilihan VITAMIN C ?

Hi darlingsss,

Korang ada makan Vit C ?? Takde ?? Ruginyer..Banyak manfaat pada kulit dan kesihatan badan kita..=)
Tengok title pon tahu kan..tapi tau ke apa tuh bioflavanoid ??

Apakah bioflavonoids? kalau korang nak tau, vitamin C sintetik tidak mempunyai bioflavonoids cuma ada semata-mata asid askorbik saja. Asid askorbik mesti kena berganding bahu dengan bioflavonoids. Dengan kata lain, kalau korang lihat ingredients kat botol Vit C cuma ada ascorbic acid, saja, ia tak mampu bertindak seperti vitamin C yang sebenar. Umpama hilang sayap kiri larr ibaratnya. Sama macam kalsium harus ada gandingan Magnesium didalamnya untuk penyerapan yang sempurna. 

Bioflavonoids adalah pigmen tumbuhan-tumbuhan yang dijumpai banyak di dalam buah-buahan sitrus dimana ia  membantu dalam penyerapan vitamin C sepenuhnya dan memelihara vitamin C itu sendiri daripada teroksida. So contoh bioflavonoids yang ada dalam any VIT C adalah terdiri dari bioflavonoids dari buah oren, lemon dengan grapefruit

Lagi satu panduan penting nak pilih Vit C mesti go for Vit C yang :-

No artificial flavours, sweeteners, colours or preservatives added..ye mesti ambil vitamin yang bebas semua nie..go for natural gitu..kita makan vitamin nie nak sihat, bagi elak penyakit e.g demam selesema, rawat kulit berjerawat jeragat pigmentasi dan yang best untuk cerahkan kulit bukan nak tambah penyakit..kan kan...insyaAllah...so ambil Vit C yang bebas perasa, pewarna.


Vitamin C sintetik adalah Asid Askorbik yang dibuat dalam makmal tidak mampu bertindak seperti vitamin C yang sebenar kerana ia cuma ada asid askorbik tanpa komponen2 lain vitamin C seperti bioflavonoids, rutin dan lain-lain. 

As for me, saya sangat trust dengan Vitamin C Sustained Release Shaklee. Semua yang kat atas semua ada pada Shaklee. Saya ambil sejak tahun 2012 last year. Dan kerana keputusan stok selama setahun ( memang sangat hebat demand!) maka sekarang dah back on demand. Saya dah order untuk sendiri makan lagi dan order banyak untuk customer saya :) Perubahan, muka saya jenis berjerawat teruk dan saya memang nak ambil Vit C kerana banyak gila kebaikan salah satu promoting collagen production. So masalah kulit kusam, tak bermaya hilang! Dan untuk makluman anda, sejak pengambilan Vit C Shaklee dan skincare Chahaya Beauty Aura, alhamdulillah getting better and better. Syukurrrrrrr. Sekarang nak consume sekali collagen. Focus untuk pulihkan skin. Jerawat tiada tapi skin texture mau kasik lagi lagi halus :) Alhamdulillah 


p/s: ingat tips pemilihan vitamin c yang saya mentioned diatas. Ianya berdasarkan pembacaan saya sebelum saya terjebak makan supplement. Saya seorang yang jika makan sesuatu supplement akan saya semak keakar umbi ingredient keturunan dia..hihi. Kita tahu dan mahu yang terbaik untuk badan kita.


SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR 
ID: 1070787


Nak order..? macam biasa sms/call 013-734 2887 / 012- 326 6637 

boleh add saya di fb (ieyka dinda) & like page TREENEA DAMANSARA DAMAI

email us to rafika_boy88@yahoo.com!
Nama:
Alamat penghantaran:
No. Tel:
Produk:
Kuantiti:

 love,
ieyka.dinda 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...