Sunday 26 January 2014

Advanced Joint Health Tablet Shaklee

Assalamualaikum....biasa dengar ibu ayah kita mengeluh sakit sendi, sakit lutut, dan sebagainya? Anda silap jika mengatakan bahawa hanya warga berusia saja mengalami sakit sendi. 

Secara umum, sendi boleh sakit disebabkan kerosakan pada ligamen, otot, kulit, pangkal saraf atau sendi itu sendiri. Antara punca kerosakan:
  1. Kemalangan- boleh mencederakan otot dan sendi, meningkatkan risiko kesakita sendi
  2. Kecederaan disebabkan bersukan, mengangkat benda berat atau pergerakan berlebihan
  3. Faktor  usia - cartilage menipis, kepadatan otot berkurang dan kusyen sendi berkurang bila semakin berusia boleh menyebabkan sendi sakit
  4. Berat badan berlebihan - boleh memberi tekanan kepada sendi dan menyakitkan

"Fakulti Kesihatan Umum di Universiti Michigan menyatakan orang yang terlalu banyak berlutut atau berdiri setiap hari lebih mudah mendapat serangan radang sendi atau sakit lutut"

Hasil kajian yang disiarkan dalam American Journal of Industrial Medicine menunjukkan risiko radang sendi bergantung pada pekerjaan. Sebanyak hampir 30 peratus wanita bekerja sambil berdiri dan 21 peratus lelaki mempunyai pekerjaan yang memaksa mereka berlutut lebih daripada 14 jam bekerja. Golongan ini menghadapi risiko tiga kali lebih besar untuk mendapat radang sendi.

Menurut Dr Nizar, pengambilan suplemen antioksidan dan vitamin sendi seperti chondrotin-glucosamine amat digalakkan untuk proses penyembuhan sendi dan memperlahankan proses penuaan.





Shaklee Advanced Joint Health Tablet ialah satu formulasi yang menampilkan kombinasi bahan-bahan yang amat berkesan, yang dapat menyokong pergerakan, kelenturan sendi dan fungsi sendi yang sihat. Ia dihasilkan dari ramuan aktif yang bertindak dengan pantas bagi menyokong makanan kesihatan yang diperlukan oleh sendi-sendi. 

Shaklee Advanced Joint Health Tablet mengandungi ekstrak unik Boswellia aktif dengan paten tertunda, ekstrak Jagung dan nutrien penting lain termasuk Zink, Tembaga, Mangan dan Vitamin C untuk membantu meningkatkan keselesaan sendi dan pergerakan. Dengan menggunakan tumbuhan dan bahan-bahan berasaskan mineral, Shaklee Advanced Joint Health Tablet ialah formula sayur-sayuran 100%.




1. Meningkatkan Keselesaan Sendi 

Ekstrak Boswellia adalah gum resin dari pokok Boswellia serrate. Ekstrak Boswellia digunakan dalam perubatan Ayurveda untuk menyokong kesihatan sendi sejak berkurun lamanya (lebih 5,000 tahun ~ merawat osteoarthritis & rheumatoid arthritis). Bahan aktif utama extrak Boswellia ialah Asid Boswelik (AKBA, asid 3-asetil-11-keto-beta-boswelik) yang berfungsi sebagai anti-radang semulajadi. AKBA menyokong kesihatan sendi dengan menghalang bahan kimia daripada menyerang tulan rawan yang menyebabkan ketidakselesaan sendi. 
Kajian klinikal mendapati ekstrak boswelia dalam Advanced Joint Health Tablet berkesan dalam masa 5 hari pengambilan dan ia lebih berkesan berbanding jenama terkemuka Osteo Bi-Flex®1 dalam kategori yang sama.

2. Bertindak Sebagai Kusyen

Ekstrak Jagung membekalkan satu sumber yang pekat dengan glukosamina yang berfungsi untuk meningkatkan sokongan kusyen sendi dan pemeliharaan tulang rawan. Glukosamina adalah blok binaan utama bagi membina tulang rawan dan lendir (bendalir sinovial) bagi melincirkan sendi. Glukosamina juga ditemui dalam tendon dan ligamen. Namun semakin tubuh menua, jumlah glukosamina yang dihasilkan oleh tubuh semakin merosot. Banyak kajian yang diterbitkan menunjukkan yang suplemen ekstrak jagung dapat menggalakkan kelenturan, penggerakkan bebas dan menjadikan sendi lebih fleksibel. Dan lagi, kajian bertahun-tahun juga mengesyorkan yang suplemen ekstrak jagung dapat menyumbang kepada kesihatan sendi dalam jangkamasa panjang.

3. Memelihara Tisu Penyambung yang Sihat


Zink, tembaga, mangan dan vitamin c membekalkan sokongan nutrien untuk kolagen dan kompenan tisu penyambung lain yang memberikan kekuatan dan struktur terhadap sendi.





Atasi sakit sendi dengan Set Sendi Shaklee: Penerangan (SINI) Testimoni Set Sendi Shaklee (SINI)



Berminat untuk mencuba produk diatas? Full consultation and harga istimewa PM saya ya.


anda boleh:

✉ SMS | ✆ Whatsapp : 013-734 2887
SID: 1070787
Page : Treenea Damansara Damai - Dinda Beauty & Wellness

Anda boleh dapatkan dari saya atau anda boleh dapatkan Shaklee di Cawangan seluruh Malaysia dengan ID saya (1070787), anda layak untuk mendapatkan ini:

1. FREE AFTER SALE CONSULTATION
2. FREE JADUAL MAKAN EKSLUSIF UNTUK CUSTOMERS SHJ

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...